Jannices blogg

-En liten del av min värld

Baka, baka liten kaka

Publicerad 2008-12-09 12:13:47 i Allmänt,

Har varit duktig i dag, snört igång en tvätt o hunit baka. :)
Skulle också pröva snöslungan, nu när de hade kommit snö, men näej.
Grannen hann ta våran infart före mig :P Så jag får väl gå o öva på garge infarten istället :)

Bakat har jag ju gjort i dag, falskbutterkaka med saffran, kort sagt saffrans bulle i lång panna :)
Åååh så gott, måste ta mig en fika sen när jag städat undan bakningen.

Tänkte göra lussebullar, men ides inte, sååå jobbit o göra alla dessa småpillerbullar. 
Så jag gjorde de enkelt för mig. Vart som sugen på att bkaa nå mer när man likaså är igång.
Fast kanske de får bli i morgon eller så, för jag har lovat mig själv att matra damsugaren i dag. :(

Kommentarer

Postat av: verron

Publicerad 2008-12-09 15:36:33

Åh vad gott det lät! :-D

Du kan väl komma hit o baka oxå? Här är vi inte klara med julbaket än serru :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela