Jannices blogg

-En liten del av min värld

Snöröjning på g

Publicerad 2008-12-09 16:34:23 i Allmänt,

Fan va jobbit de var att köra snöslungan, kul, men kallt, o är det kallt då blir det jobbit. Min tumme försvann när inte ens hälften var gjort... :<
Får gärna vara lite varmare nästa gång.

En liten kille som jag antar var på väg hem från skolan stannade  på vägen o stirrade när jag höll på att bängla på o försöka vända på åbäket.
Jag måste ha sett huvva rolig ut, jag backar o maskinen kör frammåt...
Tar nog ett tag innan man får in vanan med alla spakar o så... fastän jag hade lägsta hastigheten höll jag på o köra in i gragedörren nån gång o så.. .
Får nog ta några gånger till innan jag törs öka på hastigheten. Vi vill ju inte att jag ska köra sönder något va? ;)
Fint blev det iallafall till slut :)

Sen så har jag hunnit damsuga  upp alla ovälkommna husdjur vi hade. (damråttor) Men det är ett problem när jag damsuger.... Jag blir så arg när jag damsuger. Förstår inte, det är som om djävulen vaknar till liv innuti mig i samma veva som när jag trycker igång damsugaren. Jag svär o blir tokig om de råkas ligga nått ivägen för mig och min damsugare.
Nu är det ju så att när jag blir arg så svettas jag och jat hatar att svettas. Så när svetten börjar komma blir jag ännu mer arg för just för att jag svettas. Som en enda lång ond cirkel...
Har försökt att verkligen plocka bort allt som kan tänkas komma ivägen för mig och min damsugare.
Men blir lite svårt att plocka bort köksbänkar och dörrkramar.... och internet kabeln... :>

Kanske jag ska börja moppa golven istället för att damsuga... kan ju inte vara bra för mig att bli så arg som jag blir av att damsuga. Nån gång har det t.o.m hänt att löverboi tagit av mig damsugaren just föratt jag har blivit så arg.. så har han gjort jobbet ist...

Jajja tur är väl att jag oftast är ensam hemma när jag damsuger så ingen behöver höra mig gorma på o med mina svordomar ;)

Näe ska lägga mig ner i soffan o ta det väldigt chill innan jag ska ner på affärn o köpa snus o ev. nått annat gott!









 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela