Jannices blogg

-En liten del av min värld

Ont igen, men nu i hjärtat.

Publicerad 2008-11-18 13:04:57 i Allmänt,

Hittade en blogg, om ett katthem.

Gör så innerligt ont i mitt hjärta. Vem skaffar sig en katt för att sedan bara överge den?
En katt är i mina ögon lika mycket värd som en hund eller en människa.
Men folk bryr sig inte, en katt hit eller dit? Det är ju bara en katt!

Sånt gör mig så heligt förbannad.

Skaffar man en katt så tar man sitt ansvar. Det är som att ha ett barn. Den behöver kärlek och omsorg.
Du har ett ansvar för någon annans liv.
O vill man inte har kattungar, jag då kan man kastrera den.
Kostar inte alls så farligt mycket, med tanke på vad det gör.
Tänk om alla hade sina ute katter kastrearde, då hade de inte behövts avlivas eller skänkas bort så många oönskade kattungar.
Ta ert jävla ansvar! 
Men vem bryr sig om en katt?

Tydligen inte nog många.!

Flisan (våran katt)  är min ögonsten, skulle aldrig göra något för att skada henne. Hon gör min värld till en lyckligare plats att leva på. Att veta att folk kan var så känslokalla som tydligt bevisas med alla dessa överfyllda katthem gör att  jag har lust att bara gåt ut o ge dom själviska jävlarna ett skott i pannan. Hur kan man vara så jävla trög i huvudet och  tror att man bara kan dumpa sina katter hur som helst. Tänker INGEN någonsin på katten?


Jag skulle bara vilja ta hem alla hemlösa katter o överösa dom med mat o kärlek, men vilket liv skulle dom få?
1000000 katter i vårat lilla hus?
Seriöst. Ta hand om era 4-fotade vänner i stället. 

Det skär i mitt hjärta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela