Jannices blogg

-En liten del av min värld

Fundering

Publicerad 2009-04-26 10:34:08 i Allmänt,

Låt oss säga att du blir arg på mig när vi pratar i telefon, du blir så galet arg att du kastar sönder din mobil.
Är jag då skyldig dig en ny,  för att du var arg på mig när du kastade sönder din mobil?

Näe säger jag och många fler.
Men det finns en som säger JA (!?)

Då ska jag nu bli arg på honom o slå sönder alla mina fula gamla fönster, då får jag nya gratis.
För han betalar ju nya åt mig. Jag var ju arg på honom när jag slog sönder varje ruta. 

Enkelt sätt att fixa sig nya saker. Bara säga till vem som helst att:
Näe lilla vän, jag vart så arg när jag tänkte på hur trög du är, så nu slog jag sönder allt jag ägde.
Lika bra du ger mig alla dina pengr, för det här lär kosta.

Så trögt!  Så ska det inte funka.


Är jag så dum att jag har sönder något som jag själv äger när jag är arg på någon annan, får jag ju stå mitt kast att
jag var så dum att jag hade sönder det.


Finns verkligen människor som resonerar konstigt.... men vi kan inte alla vara smarta som jag ;)

Kommentarer

Postat av: Jekka

Publicerad 2009-04-26 18:56:35

Jag vart så förbannat arg på dig nu så skulle du kunna ge mig en ny tv? För jag kastade den i backen då jag läste ditt blogginlägg och då är det ju självklart att du ska ge mig en ny :)

Eller :P

Postat av: Syrran

Publicerad 2009-04-27 16:22:57

Men vem är det som är så sepe?

Hoppas allt är bra, slår dig en call :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela