Jannices blogg

-En liten del av min värld

Vill varken se dig eller äta dig

Publicerad 2009-12-20 22:10:38 i Allmänt,

Vad är det för fel i dag?!?!?

Har försökt att baka mig en rulltårta. Är bland det enklaste
man kan baka. Men i dag lyckas jag bara inte.

Första satsen blev det nått galet med så den brändes fast i plåten.
Andra satsen lärde jag av mitt misstag så då använde jag
bakplåtspapper så att inte den skulle bränna fast igen.
Visst fan gick det åt helvete ändå. Tunn o äcklig.

Hade gjort rullen grön med karamell färg.Så med
hallon sylten i trodde jag att rullen skulle bli riktigt "julig"
Men nu ser den bara ut som en grön äcklig fet larv...som blöder hallon sylt. :(


Så nu lämnar jag rulltårtan att förblöda eller nått.
Äggen är slut så jag vaken kan eller orkar göra ett till
försök. Få gå vidare med mina små kakor istället.
Det kan jag väl omöjligt mislyckas med?






Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela