Jannices blogg

-En liten del av min värld

Zoom Zoom zoom

Publicerad 2009-02-19 10:12:05 i Allmänt,

I går var jag duktigt, stängde av hemtelefonen o satte mobilen på ljudlös
för min planer för i dag var sovmorgon.
Men tyvärr finns det varken en mute knapp eller
avstägnings knapp på Flisan. Började me att jag vakna av
att hon låg på min mageo myste o spann o hade sig, det var ju faktiskt mysigt, men jag somnar om igen.
Sen kommer hon insvansandes i sovrummet gång på gång o jamar på ett sånt där jobbigt sätt.
Om det var ord som skulle komma ur hennes mun lovar jag att det skulle ha varit
"Ska du kliva upp snart?" Som skulle ha ploppat ur henne.

En ledig dag som denna planeras alltid av mig som händelselös. Att jag ska inte a några måste som ska göras utan jag ska kunna ligga hela dagen vid min teve utan att få dåligt samvete.
Men tyvärr så blir det aldrig så, utan i dag har jag några maskiner som måste tvättas.
Och lite sopor som ska ut ut ut. O lita allmännt plockade runt här i huset.
Jag förstår inte ibland (rätt ofta) vartifrån alla saker kommer.

Näe magen börjar ropa efter frukosten som nu kanske snarare blir frunch än frulle. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela