Jannices blogg

-En liten del av min värld

Köpa grisen i säcken?

Publicerad 2009-06-10 21:11:48 i Allmänt,

Såg nyss på teven, på 5:an om tjejer som väntar med både kyss o sex tills äktenskapet.
Jaha, okej sånt är ju upp till var och en.
Men dom som var med i programmet, verkade så hjärntvättade.
Kändes som att dom gjorde hela grejen för att hålla sina föräldrar glad mer än
vad dom gjorde det för sin egen skull. Flickorna fick inte ens ha pojkvänner.
Pappan bestämde vem och om nån skulle dejta deras dotter.
Väldigt skumt tycker jag.
 
Mina barn ska få "dejta" hur många  dom vill.
Jag ska inte lägga mig deras kärleks liv.
Möjligen informera om vissa risker vid vissa aktivitet.

Ajja ska det inte vara USA för att vara knäpp?
Så synd att knäppskallar också kan föröka sig.

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2009-06-11 05:25:23

Jag skulle faktiskt lägga mig i om jag vet att killen min dotter dejtar är en pundare. Då skulle killen åka ut fortare än fortast! :)

Postat av: syster yster

Publicerad 2009-06-13 08:48:26

^_^ i en liten håla osm pite så "vet ju alla allting " om alla och många osanna rykten florerar- Tex smo jessica säger "en pundare". Skulle man lägga si i om "ryktet finns" eller om han "varit en pundare" eller för att han faktiskt åkt dit som pundare under tiden ens dotter/son dejtar pundaren?



En väluppfostrad unge med lite egen hjärna skulle nog förhoppningsvis själv komma fam till att en alkis/pundare eller våldsam kille inte är ett kap i längden. Om inte, är de tnog svårt å tvinge honom/henne ut ur ens "barns" liv då barn i Sverige som är över 15 år- inte är direkt lättkontrollerade :>



Dejta pundare är också en erfarenhet ;) Ser nog det osm allvarligare då en flcika dejtar någon som är känd i samhället som våldsam/sexförbrytare.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela