Jannices blogg

-En liten del av min värld

Fixa sov rutiner

Publicerad 2010-04-28 14:34:06 i Allmänt,

Vad är det för fel?
Lilleman vaknar före tuppen varje morgon.
Vi trodde först att han kanske inte höll sig
nog mätt på vällingen, men vi prova o ge
gröt i går kväll, men nog vakna han lika
tidigt för det. Suck! Så ihelgen ska vi köpa
en rullgardin, för tydligen hjälper ju inte våra
sketna persienner mot dessa ljusa mornar.
Vet som inte vad det annars kan vara..?..

Hoppas att en rullgardin är allt som behövs.

Iallfall var vi i väg till vårdcentralen i dag. Var
en extra träff med föräldragruppen. En special
pedagog kom dit o surrade på om hur barns rörelser
och utveckling hänger ihop. Jag tyckter att det var
rätt intressant att lyssna på.

Glad att jag tog mig i kragen och for dit. Jag kände
mig inte alls taggad i morse när jag vakna. Ville inte
ens kliva upp, kände mig som en blyklump som bara
sjönk djupare och djupare ner i madrassen. Trött med
andra ord. Men får väl skylla mig själv som inte har vett
att gå och sova i tid, trots att jag vet att Max vaknar så
pass tidigt som han gör. :P

Så nu ska lillebror komma hit. Är väl tänkt att jag ska
hjälpa han med lite läxor. Sen bir det att se lite
Greys anatomy i kväll. Efter det ska jag fan försöka sova
i tid
. Så att Max får en glad men också framförallt en pigg
mamma på morgonen.

Jag är ju tyvärr inte lika snabbstartad på morgonen som
alla kaffedrickare där ute. Skulle kanske vara värt att prova?
Men tror inte jag skulle palla med smaken..bläe.
Nä, får nog köpa hem en karta redbull ist  ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela