Jannices blogg

-En liten del av min värld

Kalas dag!

Publicerad 2010-08-06 21:13:40 i Allmänt,

Idag har jag och Max haft en jätte
mysig dag. Suttit ute på gräsmattan
där vi busat o haft roligt. Sen sov vi
lunch också..eller Max sov och mamma
tittade teve. Sen när Max vakna var
han mysigare än mysigast. Vilket är
ovanligt när han är i våran säng.
Så jag passade så klart på att ligga
kvar där i sängen en stund o mysa med
honom innan det vart matdax.


Sen när pappan i huset kom hem blev
det att fara med lilleman till sin farmor
och farar medans vi drog in till staden
för att äntligen köpa oss en ny tvättmaskin!


Kan säga att jag har haft en liten panik
känsla i magen hela veckan när jag sett
hur mängden i garderoen minskat i samma
takt som tvätthögen ökat. Inte alls bra! För
det har gått i väldigt rask takt! Hemskt att
man inser först när maskinen är trasig hur
mycket och ofta man egentligen tvättar...

Hem kom vi iallafall med en ny maskin. Sen
att vi ens fick ner den till tvättstugan är väl
nästan värt ett kors i taket. Kan säga att det
var sista gången jag bär ner/upp en tvättmaskin
för den trappen! Jag betalar mer än gärna någon
som bär istället för mig.

Här är pärlan....




Kan ju säga att jag tror vi gjorde oss ett kap i dag.
För på tretti.se där jag hittade bilden ska dom ha
2000:- mer än vad vi gav för våran. Tretti.se brukar
annars vara dom som har bättre priser. Så nu blev
jag ännu mer glad att vi köpte den.


Eftersom att vi var i väg till Max kusin Norah i dag
för att fira hennes 2-årsdag blev middagen utbytt
mot tårta och fika...vilket kanske inte är det bästa
att göra. Så jag ska nog ta och göra mig en kopp te
med nån macka till...vilket kanske inte heller är så bra
men är man hungrig så är man. :)







Kommentarer

Postat av: Jennie och Norah

Publicerad 2010-08-06 21:33:20

Tjusig!! =)

Tack för besöket,alltid lika roligt!

Vi ses imorgon,ska bli så himla kul! =)

Postat av: Anna

Publicerad 2010-08-06 22:28:16

Joo verkligen jätte skönt att få HPn beviljad!! :) Slipper man gå till jobbet och vara orolig.

Något bra tips på doppresent då? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela