Jannices blogg

-En liten del av min värld

Stugan

Publicerad 2010-08-15 11:54:46 i Allmänt,

I går kväll kom vi tillbaka
hem till verkligenheten igen
efter att har spenderat några
dagar i Böle/Malå.

Skönt att fly mygg och annat
otyg som flyger i luften där.

Som att det var mysigt i går!
Fick värsta utlandskänslan.
Mörkt ute men ändå skönt
i luften. Så självklart passa
vi på att sitta ute för att njuta
en stund.


Lär nog bli lite fler och mer
besök till stuganframöver. Om
det nu blir som jag vill.

Tanken är att vi ska fixa upp
pappas bardomshem, som tyvärr
fått stå kallt några år och förfallit.

Så nu pågår en "utredning" om
det är värt mödan. Golv ska rivas
upp och kollas, och sånt sker inte
över en natt, tyvärr!

Skulle var så skönt och mysigt
om vi kunde få oss något eget
där borta....



Väldigt gammal bild på huset...



Inne i köket på huset för några år sen...Jag med min
kusin.



Utanför huset. Syster vid styret, kusin i mitten jag längst
bak...



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela