Jannices blogg

-En liten del av min värld

Cykel tur

Publicerad 2010-06-23 12:30:56 i Allmänt,

I går hämtade jag hem våran
nya cykelkärra. Gick rätt snabbt
att knåpa ihop den. Dock hade
jag lite större problem att få den
fast på cykeln. Eller jag får ju fast
den, men då tar den i bakdäcket
när jag ska svänga höger.

Måste klura ut hur detta ska fixas.
Vill ju ut och cykla NU! :)


Kanske min cykel som det är fel på?
Har ju inte precis den nyaste modellen.

Ska se hur det går att koppla på Löverbois
cykel. Han är ju lite nyare än min.


Lilleman ligger nu och sover. Så när han
vaknar blir det mat till han innan vi kan
gå ut o börja klura på hur vi ska göra.




Såg förresten en rätt söt/rolig/ovanlig(?) sak i dag.
Har ju även denna vår haft äran att få en liten
fågelfamilj i våran holk. Så i dag när jag satt
här så får jag se vad jag tror är fågelungarnas
första flygtur. Hur sött var inte det?

Endel gick det rikgit bra för, men vissa av dom
hade inte rikgit full koll. Två försökte landa på
garageväggen, men fick istället göra nödlanding
på gräsmattan.

Flyttar dom ut nu? Eller flyger hela familjen till
holken igen? Man kan ju nada om fåglar. Man
blir ju lite orolig att nån katt ska komma o ta
dom. Dom flyger ju inte så fort o inte alls högt.





Kommentarer

Postat av: Roger

Publicerad 2010-06-23 12:48:57

Fågelungar ja, häromdagen låg en - ännu icke fjäderbeklädd fågel - död på vår väg. Tydligen så hade den "råkat" ramla över kanten till sitt bo, mot en säker död. Efter någon timme så var den lilla fågelkroppen täckt av hundratals små insekter som på så sätt fick en riktig brakmiddag. "Den enes död - den andres bröd!"



Roger.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela