Jannices blogg

-En liten del av min värld

Bio + Middag

Publicerad 2010-06-21 06:38:09 i Allmänt,

Happs då var man själv igen.Löverboi for
i väg för att jobbaoch kommer hem igen
på torsda. Vad gör man inte för att få ledigt
midsommar. ;)

På tal om midsommar så är våran väggalmanacka
spårlöst putsväck! Hade fram den på bordet för nån
vecka sen för att kolla när Löverboi skulle ha semester.
Efter det är det ingen som sett den. Skulle dock inte
förvåna mig om den åkt med nån reklamhög till återvinningen.



I går var det middag + bio med Jessica och Evelina.
Vi såg den där Komisarie Späck. Rolig, men stundvis
blev det lite för mycket. Men jag ågrar inte alls att jag
såg den. Innan bion var det gomiddag på golden. 

Självklart hade jag inga lösa pengar tillbion, o tydligen
kan jag inte betala med mitt kort där. Så jag var tvungen
att hämta ut pengar.

Med min vanliga tur så är bankomaten närmast bion såklart
urfunktion. Så jag springer iväg i regnet över byxtorget till
nästa apparat. Vad händer? Hela himlen öppnar sig o det
bara öser ner regn.

Hade jag inte haft paraply och min jacka hade jag nog varit
en dränkt katt. Nog för att jag blev det ändå från rumpan och
ner. Men hade nog blivit värre utan.

När jag kom tillbaka till bion blev det att torka det som torka
gick med servetter. Både mina sandaler och fötter och leggings
var dyngsura.

Mina stackars fötter blev glad när jag kom hem och stoppade dom
i ett par varma sköna strumpor.Nästa biobesök ska jag vara iförd
mysdress och värmefilt.

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2010-06-21 06:46:18

Haha, du var gode blöt :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela