Jannices blogg

-En liten del av min värld

Vårkänslor?

Publicerad 2011-04-19 13:45:53 i Allmänt,

Jag är såå grymt sugen på att bara
vifta med mitt trollspö i dag. Jag vill
få världens mysigaste trädgård.nu


Men tyvärr kom jag på att jag inte
äger något trollspö och om jag hade
ha ägt ett skulle det ändå knappast
fungera.

Så det är bara att vänta på att snön
ska försvinna.

Vänta på att våran "gräsmatta" ska få
lite gräs.

Vänta på att pengar rullar in på kontot
så man har råd med buskar, rabatter, blommor
och annat nödigt för att få en mysig tillvaro...

Jag är less på att vänta!

I 3 år snart har jag varit tvungen att vänta.

För hittills har vi bara rivit, grävit och slitit bort
både buskar, jord och gräsmatta. Så i sommar
hoppas jag att jag iallfall kan mig någon typ av
häck och en början till en rabatt... men 1000 miljoner
andra saker ska också hinnas med och sommaren
är ju oftast tyvärr alldeles för kort.


Men att vänta kan vara lite bra i bland också..
För nu har jag haft tid att i mitt huvud planera
trädgården om och om igen. Så nu vet jag nästan
in i de minsta detlajerna hur det ska bli när jag
väl får börja fixa...  :)




Är lite less på allt vad grävmaskiner och trakorer heter.. iallafall att ha dom pillandes på våran gård..



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela