Jannices blogg

-En liten del av min värld

Dagis

Publicerad 2011-01-09 22:11:42 i Allmänt,

Lilla gossen har blivit stor.
I morgon ska vi på hans
första besök på dagis. Så
klart är jag jätte nervös.

Tänk att man lämnar sitt
barn i händer på folk man
inte känner. Främligar för
både mig och Max. Dom vet
ju ingenting om hur han är.

Känns lite skrämmande. Men
jag försöker intala mig själv
att dom nog är bra ändå och
har nog vanan inne. Säkert har
dom också en utbildning... :)

Usch vad nervös jag blir när jag
tänker på det.

Måste nog gå o försöka sova så
vi orkar upp i morgon.

Kommentarer

Postat av: AC

Publicerad 2011-01-09 23:22:39

Det går nog bra. Du är ju själv ett dagisbarn och inte tror jag du har mått dåligt av det. De är vana vid barn och har utbildning för det de jobbar med.

Men det där är typiska tankar då man ska för första gången iväg, Max kommer säkert att stortrivas med alla andra barn som finns där.

Puss & kram

till er båda

Postat av: Jean

Publicerad 2011-01-09 23:39:04

huvva, kan förstå ångesten många föräldrar måste ha. Personalen och övriga barnen på dagis & &skola är ju de människor som kommer att vara med och forma ditt barn. Hoppas de är duktiga,välutbildade och ungarna snälla. Jag skulle oroa mig jättemycket tex om hur deras genus-arbete ser ut på förskolan. Men kommer ju mycke skoj också med förskolan ;) Lycka till!! Hoppas det går bra!

Postat av: Emmeli

Publicerad 2011-01-10 07:52:28

Det kommer gå hur bra som helst!Tänk så kul han kommer att ha på dagis.Och hur mycket han kommer att lära sig!:)

Postat av: verron

Publicerad 2011-01-10 09:29:30

Nervös är man nog alltid och det måste man få vara..!

Jag tror precis som de andra att de kommer gå bra...

Många barn tycker ju om förskolan, är nog mer man som förälder som tycker att det känns jobbigt.

Hoppas det går bra, och ser framemot en uppdatering om hur det gick :)



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela