Jannices blogg

-En liten del av min värld

Make me some dinner ?

Publicerad 2011-06-02 14:37:12 i Allmänt,

Veckan började med en tur till IKEA
med Sanna och Max. Hem kom man
så klart med lite grejjer. Men som att
jag höll hårda band på mig själv. Hade
lätt kunnat plocka massor mer. Ingen
dålig måndag alls.

I tisdags drog jag och Max hem till min
mormor en sväng och hälsade på. Där
hann Max krascha en av hennes ljuslyktor.
Sen hände inte alls så mycket mer den
dagen. 

Onsdag drog jag och Max ut för att köra
runt och få inspiration...(till våran trädgård)
slutade med att han somnade...Jag blev
less och gjorde ett stopp hemma hos min
pappa. Där gjorde jag fynd i en av dom
outforskade förråden!

Hittade både syrrans gamla gunghäst och
våran gamla leksaksspis samt lite tågrälsar
i trä.

Fy va roligt det är att fynda så där.


Har faktiskt gått och funderat om man skulle
köpa honom en spis snart, men nu slapp vi
köpa, sån turvi hade!


Så i dag for jag ut på byn och köpte lite
kastruller o sånt så Max kan laga lite mat
på sin lilla spis. Det var skoj tyckte han.
Han har hunnit bjuda mig på både den ena
och den andra maträtten i dag. :)






Gunghästen...väldigt väl använd av både mig och syster så t.o.m
stigbyglarna har trillat lös.


Max nya spis och även hans nya expedithylla som inhandlades på ikea
i måndags.
På hyllan syns även Max fina Jordglob som han fick av sin
farfar.





Återigen tummen upp för föräldrar som sparar
på gammalt "skrot".
;)

Hittade även en låda med massa kläder från
när lillebror var liten, men det verkade vara
så stora kläder, så den lådan fick stanna kvar
och så får jag åka dit igen senare och se om
det är nått man kan ta.



Kommentarer

Postat av: AC

Publicerad 2011-06-03 10:53:39

"Skrot" kan det ju inte vara. Det var era käraste leksaker =)och nu blir det förhoppningsvis det för Max =)

Tur att de kommer till användning. Stigbyglarna till gunghästen ska nog också finnas kvar någonstans i huset. Säkert i någon av hoppets lådor!

puss & kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela