Jannices blogg

-En liten del av min värld

En till att borsta

Publicerad 2011-03-22 08:36:37 i Allmänt,

Det slåt aldrig fel! Precis när jag typ
hade somnat hör jag hur Max börjar
att gråta i sitt rum... happs!

Var ju bara upp och trösta och bädda
ner han igen. Lägger mig i sängen och
ska precis till att somna...han gråter igen!

Och sådär höll det på några gånger. Så
jag var smart och laddade upp en "spruta"
med alvdeon att lägga nära tillhands om
han skulle vakna igen. Antog att det var
något med tänderna. Är som bara då han
är så här "jobbig" nattetid.

Hinner somna och sova kanske 1 tim så
vaknar jag igen av en ledsen Max. Upp
ge alvdon bädda ner han. Sen hörde jag
inte av han förrens på morgonen.

Visst är det fantastisk vad man kan veta
utan att veta?

För nu på morgonen ser jag en helt ny
liten tand i hans lilla mun. Sött, men så
synd att dom ska ha så ont av det.

Så det är en trött jag i dag. Och jag längtar
så mycket till i morgon när jag fått sova en
helnatt. För natten som kommer är inte mitt
bekymmer har jag bestämt. Max pappa kommer
ju nämligen hem i dag. :)


Dagis för Max i dag och jobb för mig! Är det inte
lika fint väder i morgon när vi är lediga vet jag
inte vad jag gör. För jag brukar ha otur med vädret.





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela