Jannices blogg

-En liten del av min värld

Kossor och Max

Publicerad 2011-05-08 20:07:33 i Allmänt,

Att stiga upp klockan 7 en söndag
då man dessutom känner sig rätt
bakis är ingen höjdare kan jag meddela.

Max har sovit ungefär till 8.30 hela
veckan. Tror ni han gjorde det i dag
när jag är bakis och dessutom home
alone? Nix pix!

Men det var inte så mycket att gnälla för.
Det gick ju ändå galant! Lite frukost i magen
så vaknade man till liv. :)




I dag åkte jag och Max i väg med
cykel och kärran mot öjebyn för att fara
till grans på djurens dag. Vi gick dit med
Emmeli och hennes pojkar och Bella.

Kan ju säga att det var väl lite väl ambitöst
gjort av mig en sån här dag, när det enda
man egentligen vill är att jäsa på soffa med
en påse chips i famnen.

Kan ju meddela att det inte Blev att åka på
någon cykel hem, utan tack o lov skjutsade
emmeli hem oss med bilen. Mina ben var/är
som spagetti efter dagens cykeltur och det vi
gick till/på/från grans i dag.



Måste ju säga att grandagen är ju lite roligare
än det som var i dag. Men det var ju som ändå
roligt att titta på lite djur..men vi undrade lite i
dag vart dom har gömt alla djuren?!

Seriöst, 2 grisar? Har dom inte fler? Ajja får väl
vänta till hösten när det är grandagen, kanske
det har blivit tillökning av djuren då? :)

Max var inte alls så värst förtjust i kossorna. Tror
han tyckte att det var lite läskigt när dom var lite
väl närgågna.:)

Fåren och lammen verka han tycka väldigt bra om
däremot.


Max tyckte kossorna var lite läskiga...



Eftersom att robban är ute på egna äventyr i
dag och jag känner mig inte alls sugen på att
stå i köket o dona så drog jag och Max till max
för att hämta hem mat. Det smakade underbart
en dag som denna!


Max första maxmål..han åt allt utom själva köttburgarn.



Så nu när liten sover ska jag krypa ner i soffan och
zappa lite på teven i hopp om att hitta något bra man
kan se.



Kommentarer

Postat av: Moster Jean

Publicerad 2011-05-09 12:03:23

Vad mysigt, trodde de lade ner djurens dag :) Men de kanske bara minskat ner på det. Fick ni besöka smådjurshuset eller bara "bonn-djuren" ? :D Mysigt iaf, myske spännande han kommer att få se på Grandagen sen ;D

Postat av: Erica

Publicerad 2011-05-09 17:49:01

Om du inte visste det så har de inte haft några grisar alls på flera år på grans! (förutom minigrisarna som fortfarnade gick ute på barnens zoo) och de 2 grisarna som var där har precis haft en stor kull var under våren medan det fortfarande gick elever på grans och väntar nya kultingar till hösten när eleverna börjar om igen :-)

Så egentligen borde du säga att: så kul att de börjat om med grisar på grans! :-D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela