Jannices blogg

-En liten del av min värld

Vara fin, lida pin

Publicerad 2012-04-28 15:25:28 i Allmänt,

Måste bara få lufta en liten tanke som
slog mig i morse när jag satt och hade
en mindre trevlig stund när jag ansade
mina ögonbryn....

Alla ni "håriga" kvinnor som tycker att
världen är förvriden för att man inte får
gå me lurv under armen, noppar ni era
ögonbryn?

Jag vet att jag läst några bloggar i detta
ämne och kan inte minnas att någon av
damerna hade speciellt vildvuxna bryn...

Är det inte mer smärtsamt att noppa dessa
bryn än att ta en hyvel lite fram o åter under
armen eller på benen.?

Kan även tycka att det ger lite dubbla budskap...

"hej jag rakar mig inte under armen, för det är kvinno
förtryck att man inte får vara hårig, men jag noppar gärna
mina bryn..för det är så jävla schnyggt!"

...typ nått i den stilen.

Som sagt bara en tanke som slog mig, för vem
bestämde att det är noppade, slimmade & välformade
ögonbryn som är det alla ska ha?

VÅGA vara unibrow ;)

Eller noppa hur mycket du vill.

Mig kvittar.


Som sagt, var bara en tanke som passerade
i all hast. :)


Kommentarer

Postat av: Jeanette

Publicerad 2012-04-28 17:30:01

En bra tanke syrran ;) JAg vill gärna se bra ut i ansiktet och ser brynnoppningen som en del av mekupandet. Däremot stör jag mig inte på hår under armarna. Poängen med hela "raka inte armhålorna" är ju att man vill visa att det är okej- vilket som. Att det är individen som bestämmer- killar som tjejer, inte de som är omkring dem som ska bestämma genom mobbing och förtryck. Men tycker absolut att detta är värt att reflektera över...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela