Jannices blogg

-En liten del av min värld

Vart tog du vägen?

Publicerad 2012-06-20 23:29:29 i Allmänt,

 
Dagen har gått rasande fort men vi var ändå hunnit med lite grejer.

Max farmor och farfar kom förbi med lite leksaker som kan va roligt
att ha i sandlådan. Max blev både glad och nöjd över sina nya hinkar
och spadar. :)

Vi har även hunnit till Öjebyn en sväng och käkat lunch hos min mormor.
 
Som alla andra sommrar så har mormor en massa igelkottar på sin gård.
Så Max fick även denna sommar träffa på en av dessa små söta varelser. :)
 
 
For även i väg hem till heden och norpade lite syrenblommor av min far.

Så nu har jag en sats med syrensaft stående i kylskåpet på "jäsning". Ska
bli grymt spännande att smaka för jag har ingen aning om hur det kan smaka.
Läste någonstans att smaken kunde påminna om viol. Men man ska väl inte
tro på allt man läser? Speciellt inte på internet. ;)

 
 
 
Så jag får snällt vänta, innan jag vet hur detta blir...3 dagar! Måste vara
himmlarns gott för denna väntan!
 
Max verkade inte rikgit förstå det här med blommor och saft.
Han var inte alls peppad att äta blommor. " Jag äta blommor heller..."
 
Fick förklara några gånger att blommorna är borta innan saften ska
drickas. :) 
 
Sen har jag även en beställning på fint väder för morgondagen. Känns
rätt surt. Så fort man har ledigt går solen och gömmer sig.
 
Fast å andra sidan, utan sol slipper man oroa sig för solskador så som
rynkig läderhud och hudcancer...Men visst är det trevligt när den tittar fram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela