Jannices blogg

-En liten del av min värld

Nyfunnen vän ?

Publicerad 2012-05-27 22:27:43 i Allmänt,


Minns ni förra våren när jag berättade om
den kelvänliga katten som höll oss sällskap
ute på gården?




Den har ju som synts till nu o då, till och från här i området.


I dag har verkar det som att Flisan och denna katt har
funnit varandra. Dom har busat massor med varann.
Skuttat och jagat varandra fram och tillbaka. Härlig syn
måste jag säga. För mig var det skitskoj att sitta och spionera
på dom.

Ni som känner Flisan vet säkert vilken liten b*tch hon kan vara.
Tro mig, hon fräste lite även till denna lilla harmlösa misse när
det blev för närgånget. Så han/hon backade undan snällt och
satt och tittade på surtanten på lagomt avstånd istället.

Riktigt söt liten katt Flisan har fått tag i.

Måste filma dem in action nästa gång tror jag.


Kommentarer

Postat av: AC

Publicerad 2012-06-02 10:48:45

Åh så fin. Påminner mig om min Mischa, en katt jag hade då jag som ung bodde i Stockholm. =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela