Jannices blogg

-En liten del av min värld

Vi hade i allafall...

Publicerad 2012-09-24 22:50:09 i

 
En väldigt skön höst dag ute i tordags...eller var det onsdag?
Vilket som, vi var ute o höll på med ditten o datten. Max åt
mest blåbär och tjoade på. Kan nästan lova att om han fick
skulle han bosätta sig där ute i skogen och leva på sin små
blåa bär. ;)
 
 
Fredag drog vi allihopa i väg till stugan i malå. Robban och
hans lillebror drog i väg på morgonen. Jag och Max väntade
tills Mia slutat jobbet så vi han iväg med henne och käka lunch
i staden innan avfärd.
 
Blev mest slappande och lite städ och annat innan vi rullade åter mot pite
lördagsmorgon.
 
Planen var att vi allihop skulle till luleå för att se hockey. Men tyvärr gick
pappan i huset och blev sjuk. Så då drog jag och Maxen i väg själva med
Danne & Mia på lite hockey.
 
Efter många mil flängades runt i bil var jag slut i både kropp o knopp
så här gjordes det en tidig kväll. 
 
Söndag mötte jag och Max upp Emmeli med pojkarna på nimbys. Tack
och lov säger jag. För Max var verkligen på gasen strax innan. Är så
glad att det finns sådana ställen som typ leos o nimbys där barnen
riktigt kan röjja loss utan att det ska aktas och ojjas över att saker kan
gå sönder. :)
 
 
I dag har det varit dagis och jobb i vanlig ordning. Måste säga att veckan
har börjat bra. Vi har varit på gott humör. Annars brukar han vara lite trött
o kinkig efter en dag på dagis. Jag är nog kanske inte så mycket bättre efter
en arbetsdag. Men i dag han har gjort som jag sagt och lyssnat och bara
varit OTROLIGT snäll.
 
Enda gången vi blev osams i dag var när han ville stanna och gå in på preem
och köpa sig en glass när vi var ute på cykelpromenad.(Max cyklade) Kanske
att hans "treårstrots" börjat klinga av? Eller hade vi båda bara en extremt bra dag?
 
Ja vilket som så hoppas jag på en lika harmonisk dag i morgon. :)
 
 
BTW, så sover Max nu sin första blöjfria natt. Ska bli spännande och se hur
det slutar...Kan ju inte sluta värre än med ett lass i tvättmaskinen.
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Jessica Lundmark

Publicerad 2012-10-03 20:40:28

Guud vad Max börjar vara lik Robban! Ser även vissa drag av familjen Hedman :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela