Jannices blogg

-En liten del av min värld

smulor

Publicerad 2010-08-23 16:10:04 i Allmänt,

I går for vi till lule för att köpa nya
utelampor. Hoho så skit allt blev insåg
vi när vi kom hem. Tur att vi har bytt
panelen där bak, slipper vi problemet
där iallfall.

Blev även inhandlat Max första parskor.
Som han nu vägrar gå i. Försökt få han
att gå här hemma i flera timmar idag
men han bara sätter sig ner och är
jätte arg! :/  Får öva lite varje dag
kanske :P

Blev även att vi köpte takrassskydd
som vi ska sättas upp ovanför bron.
Sen om vi är nöjda o belåtna med
dom till våren blir det kanske att köpa
likadan dit bak där altan ska vara.

Ska bli så skönt att slippa snöraset
på bron denna vinter!!

Direkt från lule körde vi hem till familjen
Lundberg/Persson på Lucas 2års kalas.
Alltid gott med tårta och fika. :)


Så i dag har vi inte alls gjort så mycket.
Trotsade regnet när vi gick på ica för att
handla mat, det var som dagens måste.
Ekade rätt tomt i kylen.

Har även hunnit städa ur både kyl och skafferi
samt skåp under skafferi..många kompost påsar
är fyllda med både det en och det andra.

Sen fick jag en genial idé när det gäller våran
kära välanväda brödrost! Fast jag tror nog att
många redan varit smarta och kommit på det
förlängesen. Men jag är glad att jag kom på
det iallfall.

Vart än man ställer den där brödrosten så lämnar
den massor av smulor efter sig, trots att våran
har en inbygg smulbricka som man ska tömma
då och då.  varför inte ställa hela brödrosten på
en storbricka? Smidigt som attan måste det ju
vara. Istället för att måsta gå med trasan och
torka på 100 olika ställen så behöverman bara
tömma och diska av brickan då och då. :)

Usch vad smart jag kan vara i bland! ;)








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela