Jannices blogg

-En liten del av min värld

Äntligen!

Publicerad 2012-05-04 22:36:12 i Allmänt,

Vi var ju väg till luleå en sväng hela familjen
i onsdags.

Tanken var att köpa en cykel till Max. Så blev det
också. En snygg svart i lagom size till honom.




Jag behöver ju också en ny cykel, och tanken var att jag skulle köpa
mig en ny i sommar när skatten kommer tillbaka. Men när vi ändå var
där så passade vi på att köpa hem en cykel åt mig med.



Jag bara älskar färgen! Påminner om sommar och soliga dagar. 

Så nu när vi köpt cyklar och om vädret blir lite mer "sommrigt" ska
jag försöka att trampa mig till och från jobbet. Det om något är bådet
snällt mot plånboken men också mot miljön. Inte illa att slå två flugor
i en smäll. ;)


Ska bli så skönt att slippa höra hur hela cykeln knakar och gnäller
och gnisslar och har sig. Sen har jag även tre hela lyxiga växlar att
välja mellan. Inte dumt alls att ha när man kopplar på kärran därbak.

Kommentarer

Postat av: Jessica

Publicerad 2012-05-05 00:04:10

Nä va läcker den va! Tror jag tittade på en sån cykel då vi var upp men en annan färg, om jag inte missminner mig så var den nog svart. Du vet väl hur jag är :)

Postat av: Jeanette

Publicerad 2012-05-05 01:46:00

Se där! Du kommer att synas bra på vägarna. Max cykel såg riktigt snabb ut! ;D

Postat av: Jessica

Publicerad 2012-05-06 20:43:31

Jo det var så jag också tänkte. Men då har jag ju samtidigt hört och läst att barnen lättare lär sig att hitta balansen men en sån cykel. Tror dock att det blir en vanlig cykel med stödhjul till Nelly också. Men var ändå lite sugen på en balanscykel, känns dock lite onödigt att först köpa en sån för att sen löpa en vanlig cykel.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela