Jannices blogg

-En liten del av min värld

Så onödigt tänkade...

Publicerad 2008-10-03 11:14:25 i Allmänt,

Känner mig lite hängig i dag, tror självklart att jag blir sjuk nu när man blir ledig.
Slår aldrig fel :P

Ajja bättre o va sjuk nu än att måsta sjukanmäla sig o förlora massa pengski.
Har redan tagit ut nog många sådana dagar, tyvärr.

Pengar....
Allt handlar i slutändan alltid om pengar.
Allt från vad vi handlar hem till middag. till vad vi handlar hem för att torka oss i röven när middagen kommer ut.
Pengar för att ha råd att åka på semester.
Pengar för att ha råd att köpa "leksaker" (Skoter, mobiler, husvagn, bubbelbad, bastu, datorer, spelkonsoler...etc tec..)
Pengar för att bo.
Pengar för att leva.


det enda som verkligen ÄR gratis är att andas... (men snart måste vi väl köpa ren luft att andas)

Tar du en promenad sliter det på dina skor, till slut måste du köpa nya när dom gamla är utslitna.
Dricker du ett glas vatten från din kran kostar det pengar.
När du gör dina behov kostar både papper och vatten.
Sover du  skitar du ner dina sängkläder som behöver tvättas med vatten och tvättmedel, som kostar. Och efter några gånger i tvätt maskinen så är dom kanske sönder tvättade o du måste köpa nya.
Damsugar du kostar det ström o damsugs påsar.
Lyser du med din ficklampa måste du till slut köpa batterier.

listan kan göras hur jävla lång som helst......



INGENTING är fan gratis!   Jävligt tragiskt....

Det som är mest tragiskt, är att jag sitter vid den hära dumburken o slösar på mina pengar.


Var naken
Lev på bark o regnvatten
Sov under bar himmel
o du behöver inga pengar.


JÄVLIGT tragiskt.

Vad glad jag är att jag då har lite pengar iaf :)





 

Kommentarer

Postat av: Emmeli

Publicerad 2008-10-03 12:32:52

Pengar är allt som sagt!

Men det är ju ganska roligt att ha lite pengar!:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela