Jannices blogg

-En liten del av min värld

Någon där?

Publicerad 2009-09-29 10:28:59 i Allmänt,

Fy vilken hemsk natt jag haft.
Vaknade kl 3 i natt av det knarrade till...
Låg knäpptyst och höll andan för att höra
vad/vem som var i mitt hus....
Kan säga att mitt adrenalin pumpde gode på bra.
Det går en liten stund så knarrar det igen..
Rädd som en hare och med lite lätt panik ropar jag "Hallååå... är det någon där..Hallå !?!"

Det enda svar jag får är Flisan(katten) som kommer springande o jamar.

På med kläder o upp ur sängen för söka igenom huset....
Hittar ingen, så klart. Men fy fan om jag hade gjort det.
Vet inte vem jag skulle tycka mest synd om.
Den eller jag. För i ren hysteri skulle den nog åka på en fet smäll av mig...
Men jag skulla nog samtidigt skita ner mig totalt.

Hur som haver, efter att jag gått runt o tänt husets ALLA lampor så
inser jag att det var nog aldrig någon här.

Lill toans dörr står däremot på glänt, prova puffa i den, jajjemän, den knarrar bra.
Så var nog Flisan som hade vart inne på besök där.

Var ganska klarvaken efter mitt äventyr så jag låg nog vaken rätt länge
innan jag kunde somna om igen...







Vilken tur att Löverboi kommer hem i kväll... slipper jag sova själv i natt. :)




Kommentarer

Postat av: Roger

Publicerad 2009-09-30 13:28:19

Jadu Jannice! Du får väl ringa mig - jag är bra på att skrämma bort spöken. Jag säger bara -BUU!! så är dom borta./Roger.

Postat av: jeanette

Publicerad 2009-10-01 11:07:00

Hahah! ^_^

Ja sånt där är jätteläskigt. Att vara ensam och vakna av ett ljud man inte är van vid. Ok för jamande katter som ränner runt och busar, men det är ju oväsen amn är van vid.



Jag bor ju på bottenplan så det är ofta jag vaknat av en smäll mot min ytterdörr eller ytterrutan mitt i natten. Då blir man jävligt klarvaken. Men du ska ju inte ropa Hallå ;/ Sånt gör bara de som blir dödade eller tagna i skräckfilmer. Du måste ju smyga dig upp, ta närmaste tillhygge och överkomma inkräktaren innan du råkar illa ut själv :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela