Jannices blogg

-En liten del av min värld

Liten lista om vår guldklimp

Publicerad 2010-08-23 23:44:28 i Allmänt,

Vad heter ditt barn?
Max John Hedman

När var du beräknad att föda?
8 November 2009

Föddes barnet på utsatt datum, Om inte när?

Nix, 11 oktober 2009 lite tidigare än planerat

Hur stort var barnet vid födseln?
47 cm lång och 3175g tung.

Hur lång tid tog förlossningen?
7h från första värken, men vi åkte in kvällen
innan av andra orsaker.

Tog du någon smärtlindring?
Både lustgas och epidural...hade aldrig överlevt
utan.

Är du tillsammans med barnets pappa?

Ja! Snart varit tillsammans 8år.

Tog ni reda på könet?
Nope, skulle ju vara som att öppna julklappar
på midsommar.

Vad trodde ni att barnet var för kön?

110% säkert på att det skulle bli en tjej. Lite paff när
löverboi sa att det var en kille.

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Ne, hade några förslag färdiga bara på både tjej och kille.

Hade du en svår graviditet?

Jobbigare än vissa, men lindrigare än många.
Men ont hade jag, och gnällig var jag. huhu! ;)

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Jo, men inte ännu på ett tag.

Har du fått några bristningar?
JA! tyvärr. Ser mer eller mindre ut som en tiger på
magen...

Var du nervös inför förlossningen?
Ja, massor! Såg inte ens framemot julafton när jag var gravid för
jag visste att jag skulle genomlida en förlossning innan julen var här.
Önskade flera ggr att det var min sambo och inte jag som var gravid.
Men vi överlevde ju så nästa gång behöver man inte kanske vara lika
nervös? ;)

Hade du några cravings?
Jo, malacos kolasnören och allt annat som smakade kola.
I bland även salmiak, men mest kolasnören.

Hur reagerade du/ni när du plussade?
Jätte glada båda två!

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
Inte alls långt.

Hur mycket gick du upp i vikt?
Vet inte slutvikten, för fredagen innan Max föddes var jag hos BM
och då bestämde vi att jag skulle väga mig och ta blorprover nästa
besök istället. Blev såklart inget nästa besök, men jag tror säkert
minst 15kg om inte mer.

Hur länge ammade du?
Helammade aldrig. Men de lilla jag amma varade kanske
1-2 veckor. För mycket bök med att både amma, pumpa
och flaskmata.

Vem är barnet mest lik?
Skitsvårt att säga, han är en riktig blandning av
oss båda tror jag.

Vad är det bästa med att ha barn?

När han ler mot mig och man verkligen ser
hur glad och nöjd han är, dsmälter mitt hjärta.
Vilken känsla!

Vad är det sämsta med att ha barn?

Sömnlösa nätter är väl ingen höjdare direkt...

Är ditt barn döpt?
Ja, han var så söt i dopklänningen.

Hur gammalt är barnet nu?
Snart 11 månader. Tiden har bara rusat iväg.






Kommentarer

Postat av: AC

Publicerad 2010-08-28 10:07:25

Ja, nog är Max en guldklimp ;-)

Vart har tiden tagit vägen, herregud, han är ju snart ett år!

Puss och kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela