Jannices blogg

-En liten del av min värld

Sprutor

Publicerad 2010-01-12 20:56:11 i Allmänt,

Hej och hå!

I går blev lilleman hela 3(!!) månader.
Det har gått på tok för fort! Det känns som om det
var nyss vi kom hem med han från BB.

Iaf, när man blir 3 månader så får man (tyvärr)
sina första sprutor. Så det var vi i dag på bvc
och fixade. Så ont det måste ha gjort för liten.
Oj vad han grinade.

Jag kände mig som världens elakaste mamma när
jag fick sitta där och hålla fast hans små ben när sköterskan
stack honom. :(

Men tur att han inte var långsint iaf.
För sen var det glada miner igen :)

Max väger nu nästan 7 kilo. (6930g)
Självklart hade han ju även växt på längden också
så nu är han hela 60 cm lång :)


Ska se imorron om han får på sig dopklänningen.
Lika bra så att man inte står där på söndag med en
klänning som kanske är förliten. Hade kanske kännts
lite snopet.

Jag börjar även inse hur fort dagarna rusar iväg när man är ledig.
Redan onsdag i morgon. Shit, kanske måsta ställa mig i köket i morgon
o börja baka lite?

Fast nu blir det att lägga sig i soffan och fortsätta läsa
"Ljudet av ditt hjärta". Jag är helt såld på dom böckerna.
Fick dom i i julklapp när mamma kom hit. Som om jag
kan titulera mig som en läslus just nu.

Omöjliga att lägga ifrån sig när man väl har börjat.
Så det har blivit mååånga sena nätter och trötta mornar
dom senate två veckorna.

Så i morgon hoppas jag att jag får börja med fjärde boken.
"Så länge vi båda andas"...spännande spännande.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela