Jannices blogg

-En liten del av min värld

Kyrkmarknad

Publicerad 2010-07-02 22:18:27 i Allmänt,

I dag tog hela familjen sig en
cykeltur ända bort till Öjebyn.
Parkerade cyklar hemma hos
min mormor och gick sen in på
marknaden.

Jag älskar att gå på marknad.
Jag kanske inte köper så mycket.
Men det är så roligt att bara gå
där. Allt folk, alla dofter..me like.

Mina föräldrar hade några år när
jag var yngre då dom var "Knallare".
Sålde både kläder, smink & leksaker.

Så på sommrarna for vi runt hela
familjen och var på olika marknader.
Det var ruggigt kul! Har många fina
minnen från den tiden.

Dock stod dom aldrig på kyrkmarknaden.
För dom hade leksaspistoler o sånt i sitt
sortiment o det får man tydligen inte ha
om man ska få stå där. Det är ju ändå
rätt logiskt att man inte får sälja sånt där.




Hur som haver. Jag är jätte nöjd med vårat
inköp när det gäller cykelkärran. Hur smidigt
var det inte att bara koppla lös o traska vidare?

Lite synd bara att ryggstödet inte är nerfällbart.
Såg inte alls skönt ut när Max somnade. Så vi
försökte göra det liite skönare för honom genom
att ställa skötväskan på sidan om honom så han
kunde luta sitt lilla huvud mot den isället för att hänga
dom en döing med skallen.


Max var då nöjd o glad i dag på marknad.





Kommentarer

Postat av: Jennie och Norah

Publicerad 2010-07-02 22:34:26

Hoho,lite hotfull var du alltid! ;)

Men då får jag kontra med att SCHYST att jag inte är länkad på din blogg?Läser du inte min?Va va va?

Nej men allvarligt,du,jag,Robban och Ante borde ta en vin/öl/spel/surrkväll någongång!hade varit hur trevligt som helst!



Jag är också sämst på att kommentera,men vill alltid ha kommentarer.Det får bli mitt kommande nyårslöfte;Ge mer kommentarer! =)



Postat av: Jennie och Norah

Publicerad 2010-07-03 22:21:24

Då måste vi styra upp en dag inom en snar framtid! =)

Postat av: Jeanette

Publicerad 2010-07-16 01:18:39

aaah massor du skrivit på bloggen sne jag var hit senast, och massa bilder! :D Bra bra, ska snoka igenom allting ^_^ Mysigt med en sån där cykelvagn! såg jättemysigt ut. Han ser ut som en riktigt söt liten busunge, mosters lilla Max!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela