Jannices blogg

-En liten del av min värld

Varför har ingen sagt...

Publicerad 2010-07-21 23:41:25 i Allmänt,

att såpan är ett mirakel?!


Jag är som jag är. Vem annars
än jag får ett skur-il den här tiden?
Håller på rengöra ugnen med såpa.

Tror inte att jag rengjort den sen vi flyttat
in här. Så  de borde väl vara dags? :)

Har för mig massa annat skoj också.
Såpa är min nyfunna vän nämligen.
Funkar på ALLT! Köpte en jätte söt
spegel i gjutjärn på tradera för nån
vecka sen. Tyvärr hade någon målarkludd
varit framme och målat spegeln röd med
guld detaljer. Visst jätte sött o så..men
jag vill ha den som den var orginal. Gissa
vad!? SÅPAN fixar det åt mig. Jag är mega
impad vad såpan kan.

Har en soffa som ska målas om. Provade
även såpan där som expriment. Lite såpa
och plastfolie plus några dagars väntan
och färgen är väck! :)

Jag ska hädanefter ALLTID ha en dunk hemma
med såpa. På den ska jag ha en ettiket där det
står "Mirakel dunken".


Nått annat roligt jag lärde mig i dag är
att man faktiskt kan bli smart av att se
på teven.

Sambo: Jannice kom! Det här måste du se!

Jag traskar in i tv-rummet...på teven är det
nått reality program från nån akutmottagning i usa.
Just då visade dom en kille som kört motorcykel och
kört av vägen. Ena foten var borta och båda armarna
fick amputeras för dom var så söndertrasade. Blodigt
värre kan man säga...

Sambo: Jag ska fan aldrig skaffa motorcykel...

Så då blev jag glad. Nu slipper vi ha den diskussionen
ever again. Visst att skaffa typ en glidare när han
börjar komma upp i "gubbkris" åldern. Men aldrig att
det kommer in en sån där sportig sak på våran gård.


Nu åter till ugnen...grisigt är ett ord som beskriver
den sörja som är där inne just nu.




Kommentarer

Postat av: Roger

Publicerad 2010-07-22 00:03:51

Fastän jag varit i "gubbkris-åldern", (heller kanske är där just nu?) så har jag aldrig längtat efter en motorcykel, trots att jag har MC-kort.

Postat av: Jeanette

Publicerad 2010-07-22 13:31:56

Låter bra det angående motorcykeln, och tack för tipset med såpan mot färg på möbler, skall genast testas! ^_^



Hoppas ni har det fint och skönt där uppe. vi har haft en värmebölja men det ska komma regn och åska idag, men man vet aldrig om det blir som de sagt. Kram på dig och familjen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela