Jannices blogg

-En liten del av min värld

kvavt och varmt..

Publicerad 2010-07-27 22:37:18 i Allmänt,

Började dagen med frukost
sådär precis som man ska.

Sen rensade jag ut kläder som
jag aldrig använder ur min
garderob. Tänkte att det var
ju som bra att passa på, då
vi likaså skulle till tippen med
ett lass.

Efte tippen tog vi en liten avstickare
mot lillpite. Blev att äta lunch på
vischan som jag tror att det heter.
Mysigt ställe var det iallafall.


Sen när vi var in till byggmax en svän
såg jag en halvrolig grej som kunde ha
slutat riktigt illa.

Dom har ju en såndär bom när som öppnas
när man ska köra ut med bilen efter att man
betalat och vill hem. Så i dag kom en gubbe
och gick från parkeringen genom den utfarten
när bommen var öppen. Pang bara så flög bommen
rakt ner på honom. Men tur var han snabb och
han fånga den med händerna.

Jag vet att jag tänkte när jag såg han. "tänk om
den slår ner på honom precis när han går där." 
Trodde allvarligt att dom hade nån typ av sensor
som ser till att sånt inte kan hända. Tänk om han
hade fått deni huvudet?

Sen efter vi hade ätit middag i dag fick vi besök.
En billast full kan man lungt säga. Mormor och moster,
Bella med Adrian och hennes sambo Christoffer och
även andra kusinens barn William och Alva var med.
Plus en liten hund. Riktigit roligt att träffas. Så på fredag
bär det nog av ut till borgarudden för oss för att hälsa
på dom i deras stuga. Var ett tag sen man var dit så det
blir nog tevligt. 


Nu blir det en kvällsmacka och se om det är
nått bra på teven. Sen blir det nog godnatt.

Tårta i morrn! Lillberor blir 16. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela