Jannices blogg

-En liten del av min värld

Summering

Publicerad 2010-03-27 14:03:24 i Allmänt,

Onsdag börjar vi dagen med ett läkarbesök.
Lite orolig blir man när Lilleman låter som en visselpipa
vissa stunder, trots att man redan gett han bricanyl.
Men får hoppas att det bara är nu när han är förkyld.
Läkaren tyckte att lät bra, så vi får tro på honom. 

Knappt en timma senare är det tandläkaarbesök för mig.
Inge tandsten, men dock ett hål som ska borras o fixas. :/
Får se hur mycket bedövning jag behöver då?
Brukar behöva en hel del...känsliga jag. ;P

Medan jag var hos tandläkarn var Max med sin pappa o umgicks
med Nelly o hennes pappa. Så jag traskade dit när jag var klar.

Stuvade in oss alla i bilen. Plus båda barnvagnar i bagaget.
Mäkta förvåndad att det ens gick! :) O så for vi in till stan för
att shoppa lös på kläder till de små.

Så ny har Max några nya Pyjamisar o tröjor o byxor.
Börjar bli så less att köpa dessa bodysar.
Ingen sitter bra. Alla sitter så ohyggligt tajta över
lillemans sumolår. Så ska dom då sitta bättre där, blir dom
tok stora på alla andra ställen. Så nu satsade jag mest på
tröjor. Enklast så. :)


Torsdag packade vi in familjen med packning i bilen o körde hela
vägen till Malå. (Plus en liten bit till.)
Där fick Max träffa sin gammle farbror med fru.

När vi väl kom fram till stugan blev det städning för hela slanten.
Usch o fy! Det vart en hel del städning kan jag meddela.
Dock hann man inte städa så mycket när Lillemannen var vaken.
Eftersom att han tyckte att man skulle vara limmad på honom o leka med
han konstant. Mer effektiva blev vi när han sov för natten. :)
Så nu är det fint o snyggt där lagom till påsk när vi ska dit.


Så i går kom vi hem. Lagom stressade. Lilleman skulle till sin Farmor och Farfar,
för sin första övenattning. In genom dörren packa upp och packa om lilleman saker.
Mat och klädbyte. Sen skulle även vi själva hinna göra oss hela och rena innan vi
skulle in till staden för godmat med krille & Sanna.
Måste säga att man hinner rätt mycketändå på en timma
med lite slit. ;)

Så efter godmaten bar det av hem till Krille & Sanna för lite spel.
Rapakalja har jag aldrig spelat förut, men kommer nog lätt spela det
igen. Riktigt kul :)

Så idag lagom till lunch, fick Max komma hem igen till nyvakna o utvilade föräldrar.
Våran snoriga lilla prins. Tur att näsdroppar och näsfrida finns :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela