Jannices blogg

-En liten del av min värld

Blixtar och dunder

Publicerad 2010-05-17 07:12:46 i Allmänt,

Vakna  i natt strax före 02.00 av att det
mullrade utanför. Tog en stund innan jag
rikigt förstod vad det var. Men när jag väl
insåg så vart det en liten mini maraton för
mig här hemma genom att springa runt och
dra ut lite kontaker till teve o datorer.

Är man rädd om grejjerna så är man.

Åskan sitter jag och lyssnar/tittar på med
skräckblandad förtjusning. Tänk vad häftigt
vad naturens krafter kan åstakomma. Men
på samma gång kan jag inte låta bli att tänka
på vilka skador den kan göra på det man äger.
Eller tänk om man blit träffad själv?

Nåja. nattens åska gick ju vi genom smärtfritt
om man bortser från förlorad sömn. Men jäklar vilka
blixtrar. Gick som inte att missa dom fastän man
försökte. Lilleman och löverboi verkade då inte
märka nått utan sov sött. Fast jag "råkade" bara
väcka löverboi för att berätta om att det åskar...
som fan. ;P


Strax frukost.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela