Jannices blogg

-En liten del av min värld

Jag ska sluta läsa tidningen...

Publicerad 2010-10-01 16:00:20 i Allmänt,

Förstår inte folk vad som kan hända
när dom kör bil påverkad?

Såg PTs webfråga i dag och jag måste
erkänna att jag blev mörkrädd när jag
såg hur många det var som faktiskt har
kört bil i onyktert tillstånd.!!!



Varför ? Är det enda som ploppar upp i min skalle.
Inser inte folk att dom inte bara leker med sitt eget
liv utan även riskerar många andra människors liv!?

Skulle jag vara statsminister i detta avlånga land, skulle
jag inte bara se till att dessa fyllskallar tappade körkortet
utan även se till att dom tamefan i mig aldrig mer sätter
sig bakom ratten igen.

Så jävla tragiskt att i princip varje dag läsa i PT om
att ännu en till som blivit fastagen för att den kört
påverkad. Visst  jätte bra att den personen åkte fast
men ännu bättre om det aldrig ens hade hänt.

Törs man gå ute på sin egen gata utan att bli rammad
av en påverkad chaufför?...Tror Max ska få en alldeles
egen hundgård att ha som "lekgård" så man inte böver
vara rädd att han är på gatan och leker...Eller så inte.

För så jävla långt ska det inte behöva gå! Gud så arg jag
blir o värre blir det ju mer jag tänker på det.


Kan inte någon bara skona oss från alla dess dumskallar?!


Kommentarer

Postat av: Syrran

Publicerad 2010-10-01 22:40:22

Bra rutet, som man brukar säga. Har själv pratat me folk som helt öppet står för idiotin att de kört påverkade "Jamen vad ska man göra då?" - Stanna hemma, be nån polare köra eller GÅ! sov i ett dike, what ever. Risken att dödas avv en bil som körs av en nykter förare är nog så stor- så ska idioter köra påverkade dessutom... Kram på er Max, R & Jannice!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela