Jannices blogg

-En liten del av min värld

5 minuters metoden

Publicerad 2010-09-15 11:41:04 i Allmänt,

Nu har jag fått nog! Varje natt samma
sak. Max vaknar, man går in, får han
att somna om. Sen smyger man som
en liten mus för att försöka ta sig till
sin egen säng.

I bland hinner man nästan ut genom
hans dörr, men oftast tar man sig
knappt halvägs till dörren innan han
vaknar igen.

Slutar oftast med att man står/sitter
snällt brevid hans säng tills man tror att
han somnat ordentligt. Kan ibland bli
lååånga stunder innan man törs smyga
mot dörren igen. I bland vaknar han ännu
en gågn till och så får vi börjar om. Kan ta
upp emot en 1- 1½timme innan man är tillbaka
i sin egen säng.

En välling flaska är ju enkelt och smärtfritt.
Då somnar han som en stock direkt. Men
det blir ju som att gräva sin egen grav.
Vem vill börja gå upp varje natt för att ge
en som snart blir 1år mat?

Så i förrgår fick jag nog! Jag prövade en
variant av 5 minuters metoden. Blev några
vändor in för att lägga ner han och bädda
om honom men han somnade tillslut och
jag behövde inte oroa mig för att smyga ut
och väcka honom igen. För jag låg redan i
min säng. I natt körde jag också igen samma
när han vakna. Efter en kvart blev det tyst.

Så skönt att hittat ett sätt som funkar bra
för oss!



Kommentarer

Postat av: Camilla, En mammas dagbok

Publicerad 2010-09-15 20:22:16

Åh känner igen ditt beskrivande om att smyga ut och när man tror att kusten är klar, så vaknar de till....



Har aldrig testat 5 minutermetoden, trägen vann här hemma...



Må så gott och ha en skön onsdagskväll.

Kram Camilla

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela