Jannices blogg

-En liten del av min värld

Sjukstuga

Publicerad 2011-05-26 12:39:35 i Allmänt,

I natt slog magsjukan till med
buller o bång! Första spyan trodde
jag berodde på att han hosta så
mycket men när jag hade renbäddat
och lagt ner han igen så kom det
en till omgång.


Så vi har suttit här i teverummet
och myst framför teven hela natten
och morgonen.

Hållt mig vaken över 24h, typ. Han väl
sova sisådär en 30 min innan karusellen
satte igång.

Det värsta är absolut inte min brist på
sömn. Det värsta är nog att se sin lilleman
må så dålig och veta att det finns inget i
världen som jag kan göra för att få det att
sluta. Som en kniv i mitt ♥ varje gång
hinken åkte fram.


Sen blir det ju inte bättre heller när
hans lilla stjärt är röd som ett stoppljus.
Man känner sig som en rikgit barnplågare
vid varje blöjbyte. :/



Nu sover han gott på soffan brevid mig
och det är han väldigt förtjänt av!


Håller alla fingrar och tår att det är över
nu. Han har ätit både klappgröt och smörgås
och druckit massa vatten och inget har då
kommit upp igen.

Usch för magsjuka säger jag bara!


Tar på krafterna att vara sjuk..




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela