Jannices blogg

-En liten del av min värld

Irriterad

Publicerad 2012-02-12 11:08:57 i Allmänt,

Blir så grymt irriterad när folk förvränger saker till nått det
inte är.


Jag VET att  den lilla mängd fika/slisk/gotta Max äter
de FÅ gånger man bjuds på sånt är så pass liten att
jag med gott hjärta och samvete kan unna honom det.


Visst, vissa veckor kan det blir gotta både en freda och lördag eller
en annan vecka både måndag, lördag och söndag, men långt långt
långt i från varje vecka. Det handlar om enstaka tillfällen.

Normala veckor är det enbart godis lördagar. Och den som nu kan
veckodagarna vet att lördag infaller EN gång per vecka.

Så påståendet om att Max skulle äta gotta flera gånger i veckan är
baserat på absolut okunskap. 
















Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2012-02-12 11:38:23

Du behöver definitivt inte bli irriterad, för jag är inte irriterad på dig. Men om du läser igenom kommentarerna du skrev i min blogg så kom det ALDRIG någonsin fram att ni sliskade bara en gång i veckan. För mig lät det som om så fort ni var bortbjudna så dukades det fram kakor. Sen har jag väl ALDRIG NÅGONSIN påstått att Max äter slisk varje dag? Att du skriver "Jag blir så irriterad på folk", ta det direkt med mig för jag vet att det är mig du är irriterad på. Det om något är barnsligt.



Postat av: verron

Publicerad 2012-02-12 11:42:44

Äh, att äta onyttigt ibland är väl ingen fara, så länge det är "med måtta"! Och av de du skriver så verkar det ju inte vara några mängder han får.



Dessutom, de som klagar, ger de själva tex youghurt, sylt till plättar, oboy nångång, äppelmos till gröt, kex, (digistive typ), kräm nångång, jucie, osv osv.

Tex det som dietister säger är att de kan inte förstå hur någon vill ge det så kalladee "barnyoghurtarna" till barn då de innehåller socker motsvarande en 0,5 L cola, tex. Men det tänker inte många på.



Vad jag menar är att många är så "sockerrädda" och ger inte sina barn det synliga sockret som man vet om men tänker inte på/kollar inte upp allt det "onsynliga" sockret man inte alltid tänker på.



Fortsätt du som ni gör!! Och skit i dem som inte vet men ändå har åsikter!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela