Jannices blogg

-En liten del av min värld

Flitiga

Publicerad 2012-05-30 22:04:18 i Allmänt,


I går efter middagen drog vi hem till min far i Öjebyn
och grävde upp lite buskar, delar av buskar från
hans häck. För att sedan åka hem igen och sätta
ner dessa så att vi också blir med häck. 


Sååå sjukt jobbigt det var! Trodde på fullaste allvar
att jag skulle dö av en stroke eller nått  annat allvarligt
som typ en hjärtattack. Men som tur är verkar det som
att jag överlevde rätt fint ändå. ;)


Men nu är första etappen färdig. Det känns grymt skönt
att det är gjort och att projekt "häck" är igång kickat. Så
nu är det bara att hålla alla tummar och tår på att vi
lyckas hålla dem vid liv.


Sen så har vi projektet "grus runt huset" som egentligen
är robbans egna. Men i dag avslutade vi iallfall etapp två
på den. Känns grymt bra det med. Mindre än häften kvar
nu.

Så med det hoppas jag att man iallafall har någar av sommarens
alla projekt avbockade på listan innan semestern drar igång.

Till något helt annat...

Max som inte alls var intresserad av sin nya cykel eller sin 3-hjuling
för bara någon vecka sedan, kan nog numera titulera sig som den
nya cykelmästaren. Hej o hå vilken spurt han hade på sin 3-hjuling
hela vägen till och från preem i dag när vi var upp dit en sväng.

Stolt kille som sa "Jag kan cykla!"  :)





Kommentarer

Postat av: AC

Publicerad 2012-06-02 10:47:30

Hoppas att du hittade den gröna lådan med korten. Antingen i hörnskåpet i köket eller i städskåpet i toan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela